Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 26 april 2018

Sweet Caroline CAL

Med jämna mellanrum så blir jag less på mitt pågående virkprojekt och behöver byta arbete för att känna skaparlust igen. Ibland önskar jag att jag kunde vara en sådan person som alltid gör klart ett projekt innan man börjar på nästa...men det är stört omöjligt för mig. När jag försöker hålla mig till bara ett projekt så slutar det alltid med att jag tappar skaparlusten istället och slutar att virka.
Då är det ju bättre att ha flera projekt på gång och hela tiden känna den underbara lusten att handarbeta och skapa med händerna!

Det senaste tillfället som jag behövde något 'nytt' virkprojekt så grävde jag ju fram ett 'gammalt' projekt och gjorde klart. Det var den här SWEET CAROLINE CAL  rutan.


Det var verkligen roligt att virka det här mönstret igen så jag var ganska nöjd att jag dessutom hade ytterligare en version av detta mönster påbörjat, och som jag nu kunde ta fram och fortsätta på...


Färgerna stämmer inte helt på den här bilden eftersom jag tog kortet på kvällen, men den ser ändå bra ut.
Jag försökte börja på ytterligare en version med färger som jag känner för just nu, men det fungerade inget bra. Associationen jag fick när jag tittade på det jag hade virkat efter de första varven var ...cirkustält... och det var inte riktigt den effekten jag var ute efter så det var bara att repa upp tyvärr. Jag var ju så sugen på att börja ännu en variant!
Men nu fokuserar jag på att bli klar med den här rosa versionen, och när den är klar kanske jag är sugen på ett annat projekt i stället... Jag har redan några som simmar omkring i skallen på mig😀!

Annie                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!