Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 19 april 2018

Efterlängtad påfyllning!

Idag var jag och mamma och handlade, och jag fick möjlighet att fylla på i skåpen här hemma. Det har nämligen ekat ovanligt tomt i skafferiet och kylskåpet den senaste tiden.

Jag är riktigt nöjd med handlingen😊! Vi var till veterinären först för att köpa Solstrålens specialfoder. Det är svindyrt, över 800kr för en säck, men tack och lov så hjälper min underbara mamma mig med drygt hälften av den kostnaden...bara för att hon är så underbar❤. Sedan åkte vi till Dollarstore för att köpa en månads ransonering med tuggben till hundarna, och därefter blev det ett besök på Lidl. Sedan åkte vi till Willys där jag fyllde på med basvaror mm och till sist tittade vi in på ICA Maxi där jag hämtade ut medicin och köpte Zink-tillskott.

När jag kom hem igen så gjorde jag i ordning en smarrig tallrik med tomater, mozzarella och basilika.


Det är något jag ÄLSKAR att äta, speciellt på sommarhalvåret, så när Willys hade extrapris på extra goda tomater den här veckan så ville jag passa på att lyxa till det lite grann (alltid lyxigt att köpa färsk basilika).

Till kvällsmat kunde jag sedan göra en god nudelrätt med fläskfärs och röd paprika...


...eftersom jag hade fyllt på mitt förråd av asiatiska smaksättare, såsom sesamolja, kinesisk soja, japansk soja, oystersås och ketjap manis! Får jag välja så är nog asiatisk mat mitt favoritmat så det kändes väldigt skönt att kunna laga det igen! Och dessutom blir det så pass mycket mat att det räcker i tre dagar! Sånt gillar vi!

Även hundarna fick lite godsaker; bland annat tuggis som är inlindade i torkad fisk!

Så nu är vi alla nöjda och belåtna med att det återigen finns god mat att äta här hemma både för mig och för hundarna!

Annie

1 kommentar:

  1. Det känns så bra när man får göra sådana där storhandlingar och fylla på förråden!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!