Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 4 april 2018

Magbesvär


Idag har varit en jobbig dag för Solstrålen. Han har varit irriterad i magen vilket i hans fall innebär att han maniskt springer omkring och slickar på golven KONSTANT. Det är omöjligt att stoppa honom. Så han slickar i sig hundhår efter hundhår och försöker gnaga på trasmattorna och i princip försöker han gnaga på golvet och efter en lååång stund, kanske en halvtimma eller timme eller mera, så börjar han hulka och försöker spy upp allt...
Dessutom vill han gärna komma ut och väl ute försöker han fortsätta att äta allt han kan få i sig vilket just nu innebär grus mm, och på sommaren innebär det gräs och gräs och gräs... Han säger ju till när han behöver ut, men börjar han bara slicka mm då går vi in igen och han får fortsätta slicka golven istället... Tur att jag använder ett skonsamt och miljövänligt tvättmedel för golven... På somrarna har jag ibland varit ute med honom när han har känt sig konstig i magen och då har han maniskt bara ätit gräs i över en halvtimme eller längre vilket känns ganska meningslöst för mig...då är det bättre att vi är inne.

Så efter att ha hållit på så här till och från hela eftermiddagen, och några gånger spytt upp sin mat och sedan hårbollar mm så stoppade jag framåt kvällen i honom en dos magmedicin - Canicur - så nu ligger han äntligen och sover..! Och jag kan koppla av...ganska svårt att själv koppla av när man har en hund som springer omkring och maniskt slickar golvet...
Jag hoppas verkligen att hans mage är lugn nu, men jag skulle inte vara förvånad om han väcker mig i natt och fortsätter att slicka...

Solstrålen är ju tyvärr en sådan hund som sätter i sig allt han kommer åt när vi är ute, och även fast jag försöker ha stenkoll på honom så är han så himla snabb på att slicka/tugga i sig saker så risken finns alltid att han får i sig något skit som måste upp igen. Hans mage är ju dessutom mera känslig än Kaxmörtens och Alfahanens så då och då får han de här mag-episoderna ...

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!