Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 22 mars 2020

Våran helg i bilder

Vi inledde helgen - på fredagen - med en långpromenad. När vi gick förbi en liten
äng slängde jag ut godis som Solstrålen och Kaxmörten fick leta efter.

Kaxmörten i närbild med sköna hemstickade ulltröjan på.

Hundarna älskar att sova i min säng på nätterna och här är det Kaxmörten som
myser bland kuddar och täcken och väntar på att jag ska gå och lägga mig.

På lördagen tittade jag på bandyfinalerna på tv. Jag brukar inte titta på bandy för jag 
tycker det är så svårt att se den rosa bollen, men när det är den ända sport som
pågår i Sverige så MÅSTE man ju titta. Men nu är det slut med all live-sport på ett 
bra tag tyvärr...😢

På helgen har jag virkat söta påskdekorationer🐣🐣🐣.

Båda hundarna vill ligga nära mig i sängen på kvällarna, men ingen av dem vill ligga
nära varandra😉. En kort stund brukar det funka men sedan börjar de klaga på varandra...

Solstrålen må vara en glädjespridare, men han är som regel ingen gos-hund. Därför
blir man glad och förvånad när han vill komma upp och ligga riktigt nära en stund.

Här var Kaxmörten först på plats men sedan ville Solstrålen också komma upp.
Kaxmörten släppte upp honom bredvid sig i soffan PÅ NÅDER. 
Den här hörnan i soffan bredvid mina ben har liksom blivit bådas favoritplats
så det skulle ju vara bra om de kunde samsas där...

Gos och kel med matte kan ändå vara ganska mysigt ibland❤.

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!