Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 1 mars 2020

Helgens hundstunder

Lördag morgon och Solstrålen har ingen lust att vakna....

Vad tråkig du är matte som bara stickar och stickar.... (och har datorn
där jag vill ligga och sova...).

Tidig morgon i soffan för att titta på starten av Vasaloppet. 
Hundarna däremot låg kvar i sängen ett bra tag...tack och lov gillar de 
sovmorgonar lika mycket som sin matte.

Under natten hade det äntligen kommit lite snö - var två månader sedan vi såg
riktig snö senast... Tyvärr smälte väldigt mycket bort under dagen, men nu på kvällen snöar det igen.
Dock ska det vara plusgrader framöver så det blir nog mest slask...😔

Det senaste året har Kaxmörten visat tydligt att han helst vill ligga nära vid min sida när jag sitter 
i soffan. Dock innebär det att jag får 'möblera om en hel del omkring mig då för att han ska få plats. 
Flytta på datorn (med stickmönster) och garnhögarna och tv-kontroller mm. Har jag sagt
att jag i princip bor i soffan?!😉
Men det är det värt. Det är himla mysigt att ha hans varma tillgivna lilla kropp tryckandes mot min sida, 
och även om det blir knöligt med utrymmet så är det varmt i hjärtat💘.

1 kommentar:

  1. Oj vad jag insåg att jag missat massor i din och vovvarnas fina blogg. Mycket packning och städning den senaste tiden. Härligt med en liten paus och läsa dina senaste inlägg här på bloggen med alla fina bilder.
    Kram <3

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!