Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 28 mars 2020

Böcker att fylla tiden med....

Idag beställde jag några nya pocketböcker. Genom åren har jag läst väldigt mycket, men de senaste åren har min bokläsning legat på sparlåga. Men nu med all oro och all sport som har försvunnit och all tid som ska fyllas så känner jag att jag behöver bokläsningen igen; det är en av de saker jag kan göra för att koppla bort oron och den ångestfyllda verkligheten.

Men då måste jag ha böcker som jag gillar, så lite påfyllnad i bokhyllan från Adlibris behövdes.
Den första boken jag valde var Drömmen runt hörnet med Lucy Dillon.


Jag vill ha lättsamma romaner med kärlek (Feel Good-romaner), gärna en huvudrollsinnehavare som får 'börja om på nytt' eftersom jag själv har gjort det, och det får väldigt gärna ingå några hundar eller andra djur. Och då passar Lucy Dillon perfekt, så denna bok har jag stora förhoppningar på.

Samtidigt känner jag att jag behöver hitta flera bra författare med feel-good-känsla så jag bestämde mig för att testa Familjereceptet av Veronica Henry.


Om det inte finns med hundar i böckerna så gillar jag även när bakning ingår och så verkar vara fallet i denna roman. Och det är ingen deckare; gillar inte deckare för jag har nog med oro och ångest i mitt eget liv. Hon har skrivit fler böcker så jag hoppas att jag gillar denna roman och kan köpa flera av hennes böcker längre fram.

Till sist valde jag en relationsroman som lät kul, bra och lite annorlunda.


Sambo på försök av Beth O'Leary. Den handlar om en tjej och kille som börjar dela på en lägenhet i London - en bor där på dagen medan den andra bor där på natten - utan att träffas och vad som sedan händer... Den lät bra, och jag vet hur det är att bo i London, så jag håller tummarna för att detta också kan bjuda på bra läsning framöver. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!