Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 26 mars 2020

Kan ni sova bra nu?

Idag har jag känt mig lite pömsig.
Anledningen till det är att jag inte kunde somna igår kväll. Jag gjorde misstaget att titta på nyheterna - både från Sverige och England - innan jag skulle gå och lägga mig och sedan var det kört. Tankarna snurrade och oron malde och det gick inte att varva ner.
Jag misstänker att jag inte är den enda människan som ligger sömnlös på nätterna nu. Det finns så mycket oro och ovisshet inombords och i samhället att jag nästan omedelbart får ångest när jag tänker på det. Vilket innebär att jag försöker koppla bort det en stor del av tiden för annars skulle jag bli galen. Samtidigt kan jag inte ignorera nyheterna för man måste ju hålla sig uppdaterad med händelseutvecklingen för att veta vad som gäller...eftersom det förändras från dag till dag...
Jag är i alla fall OTROLIGT TACKSAM att jag inte bor i London längre! Fy sjutton för att vara instängd i den staden under en coronakarantän. Det räcker fullkomligt med oron jag känner för min pappa och hans fru som bor i storstaden och att inte veta när vi kan ses nästa gång. Och de är båda nära/inom riskgrupperna så det finns skäl för oron...

När klockan var 02.00 och jag fortfarande inte kunde sova - trots sömntabletter - så gav jag upp och började läsa en ny bok. Då började det sakta lugna ner sig inombords och jag började gäspa och jag skulle tro att jag TILL SLUT äntligen somnade runt 3-tiden. Men sedan drömde jag mardrömmar på liknande teman så någon skön natt blev det inte.

Ikväll tror jag att jag ska börja läsa boken på en gång när jag går och lägger mig så att jag förhoppningsvis inte börjar tänka på allt det jobbiga som jag inte borde tänka på när jag ska försöka somna på kvällarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!