Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 6 mars 2020

I mitt fönster just nu, del 2...



Alltså, jag vet inte vad som har hänt med mina novemberkaktusar i köksfönstret..!
Två av dem har ju knoppar och blommor som jag berättade om häromdagen, och sedan dess har jag sett några knoppar på den tredje kaktusen också.

Alla de tre kaktusarna har blommat tidigare under åren, men så har jag också haft en fjärde och mycket speciell novemberkaktus som ursprungligen kommer från mormor. Eller rättare sagt, den började som ett skott från en novemberkaktus som mormor har, och som hon i sin tur - om jag inte minns fel - hade fått ifrån hennes barndomsvän som tyvärr gick bort för ett antal år sedan.

Det var nog runt tio år sedan som jag planterade skotten, och sedan dess har blomman stått i mitt köksfönster och växt väl...men aldrig blommat.
Tills nu!


I morse såg jag EN KNOPP på den blomman vilket gjorde mig jätteglad! Wow!
Jag tror inte att det är någon idé att försöka förklara det stora med den glada händelsen för mormor som skulle ha uppskattat det förut men nu börjar bli ganska dement tyvärr. Men jag gläds väldigt mycket för den lilla knoppen eftersom jag började undra om den kaktusen någonsin skulle få några blommor...
Men tydligen är det novemberkaktusarnas tid nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!