Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 15 mars 2020

Blandad coronakompott

Idag åkte jag med syrran till närmaste köpcentrumet för att handla saker som inte finns i våran Willys Hemma. Och jag måste nog erkänna att det blev liiiite hamstring. Istället för EN stor påse med Findus djupfrysta ärtor så blev det två, och istället för ett pack med ekonomibindor så blev det två (vilket var de sista på hyllan...). Det märktes faktiskt mera på den stora affären att folk handlar mer än normalt. Tydligen ska Sverige leva på havregrynsgröt framöver för det var helt tomt på havregrynshyllorna... Makrill på burk började också ta slut...så jag köpte två 3-pack. Jag får ta av sparpengarna just nu men tack och lov är det jag handlar sådant som håller länge och som jag ändå skulle köpa så jag kommer ju inte förlora på det i långa loppet. Det är en tröst.

Det var skönt att umgås med syrran en stund och skratta lite åt denna galna tid. Jag har haft såå mycket ångest de senaste dagarna, så det var skönt att få ventilera det med någon som förstår min situation men också delar min humor och kan få mig att skratta åt eländet. Så nu känner jag mig inte alls lika ångestfylld vilket jag kan tacka syrran för...och kanske också för att jag har två kilo ärtor i frysen och extra många burkar med makrill hemma😉.  

Lustigt nog fick jag sedan en nattgäst här hemma vilket beror på att min svåger (som är långtradarchaufför) behövde jobba ett extra pass i helgen för att frakta toapapper åt Coop... Så syrran följde med honom på resan och Shiba fick komma till oss. Tur att vi har hjältar som min svåger som är villig att frakta toapapper som just nu är mer värdefullt än guld verkar det som...😳.

Men samtidigt berättade syrran om en bekant vars familj äger ett bussbolag som just nu inte har ett enda jobb eftersom ALLA resor är avbokade och hela deras liv och uppehälle hotas nu av den här Corona-cirkusen. Och detta pågår för mindre företagare över hela världen...så hemskt😱!!! Man kan ju inte låta bli att undra hur världen kommer att se ut för oss när vi har tagit oss ur den här galenskapen...??? 

Våran nattgäst Shiba och Kaxmörten
 
Jag är väldigt glad att jag har hundarna vid min sida som ser till att vi har normala rutiner mitt i all kaos, och tack och lov så bryr sig inte hundarna ett smack om ett virus som heter Corona.


De ligger bara nära mig när ångesten rasar inombords, och värmer och tröstar med sin närvaro.


Det var väldigt sorgligt för mig som är sportfanatiker att det så hastigt och lustigt var sista Vinterstudion idag. Det är ALLTID sorgligt när Vinterstudion stänger för säsongen, och nu vet vi ju inte ens när det blir live-sport på tv nästa gång...😥 Jag hörde att de fotbollsgalna italienarna sörjer att den italienska fotbollsligan har fått pausa så just nu har jag nog en hel del gemensamt med italienarna... När jag lyssnar på prat från NHL så verkar experterna där vilja tro att det bara kommer att vara kanske några veckor eller någon månads paus i ligorna, men jag befarar att det nog kommer att pågå mycket längre än så i USA (och över hela världen för den delen...). Men jag hoppas, hoppas att jag har fel...


För att tala om ishockeyn så fick jag idag reda på att de sänker priserna på  mitt viaplay sportpaket just nu... jag antar att det är eftersom det inte visas någon ny sport just nu utan bara repriser. Det är ju väldigt schysst av dem; det är ju inte deras fel att det inte pågår någon sport just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!