Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 11 mars 2020

Lääääängtar...

Jag längtar efter en ny stor hund.

Direkt efter jag förlorade Tyson så var jag nöjd med att bara ha Kaxmörten och Solstrålen och att landa i min nya verklighet utan min älskade bästa vän. Men nu känner jag att det börjar bli dags för en ny vän och familjemedlem.
Jag hade aldrig planerat att jag skulle ha SMÅ hundar, men som det så ofta blir i livet så var det meningen att Kaxmörten och Solstrålen skulle komma till mig. Och jag älskar dem och älskar att ha små hundar och kommer nog fortsätta att ha små hundar, men jag ÄLSKAR stora hundar och behöver även en stor hund i mitt liv. En stor och en liten hund är perfekt.


Jag har redan bestämt ett namn och det blir nog en blandrasvalp, precis som Tyson och Kaxmörten.
Helst skulle jag vilja ha en blandning av schäfer/leonberger, men sådant är ju svårt att bestämma i förväg...
Jag kan inte låta bli att ibland titta lite på Blocket för att se hur marknaden ser ut och vad priserna ligger på. Dessutom kollar jag på lite andra annonser ibland också...


Men JUST NU är det inte aktuellt eftersom jag måste spara ihop pengar...vilket är målet de närmaste åren. Eftersom jag redan har en väldigt knaper ekonomi så kommer det inte bli lätt, men det SKA gå. Det finns inget val.
Jag kommer att få tillbaka lite på skatten vilket kommer att gå direkt till sparkonton, och i sommar fyller jag jämt och jag har redan berättat för släkten att det enda jag önskar mig är ekonomiska bidrag till ett kommande hundköp.
Förhoppningsvis kan det kanske bli aktuellt med en valp tidigast nästa år...om saker och ting inte förändras drastiskt...
Men medan jag väntar, så längtar jag ...och drömmer...om en underbar stor och gosig SAM (efter Samwise Gamgee i TLOTR och ska utalas engelskt, dvs 'säm') som ska vandra vid min sida i framtiden🐾❤🐾.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!