Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 30 mars 2018

Varför???

Det är frågan jag har ställt mig hela dagen... Varför envisas jag att bjuda hem familjen till mig när jag vet hur mycket arbete det blir för mig??? När jag vet hur mycket jobb jag får lägga ner på att försöka få min pyttelilla vrå gästvänlig och stor nog att rymma många gäster...??? Det är ju jättemysigt att bjuda hem folk, men det är inte fullt lika mysigt att förbereda allt...😨

Jag har slitit hela dagen och nu börjar jag se änden på dagen...fast jag vet att jag måste gå upp tidigt imorgon för ta ut hundarna och fortsätta göra i ordning allting...

Men nu har jag i alla fall sent omsider varit ute och plockat lite kvistar till mitt påskris...


...och några kycklingar har tittat fram ur en låda🐣🐤🐣. Dock måste jag säga att jag inte lägger ner särskilt mycket tid på påskpyntandet, speciellt om man jämför med hur jag dekorerar inför jul! Jag skulle gärna vela haft några påskliljor hemma (när jag bodde i England brukade jag köpa jättemycket påskliljor), men jag har inte haft pengar att köpa några. Alla resurser har gått åt att fixa morgondagens påskkalas🐣🐤🐣.

När jag var ute med hundarna så såg jag faktiskt årets första stackars snödroppar...


...så det blir nog vår i år också.

🐣🐤🐣GLAD PÅSK🐣🐤🐣

Annie

2 kommentarer:

  1. Glad Påsk! Hoppas att ditt kalas blir lyckat, ditt påskpynt ser jättemysigt ut. Här pyntas inte heller så mycket till påsk men lite är mysigt att ta fram. Vi tar det väldigt lugnt i påsk. Idag blev det faktiskt t.o.m. middag bara med vår egen familj. Sällan vi bara är hemma, dukar fint och tänder ljus.

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk! Hoppas ni fick en trevlig dag tillsammans!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!