Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 11 mars 2018

Campfire inspiration!

Det är helt otroligt vad mycket mönster jag har tillgång till nu när jag kan läsa och förstå engelska virkmönster. För ett tag sedan hittade jag DET HÄR MÖNSTRET på en virkad kofta och blev väldigt sugen på att virka min egen. Tack och lov hade jag redan lite passande garner liggande, så under OS så virkade jag dygnet runt på den och blev efter en dryg vecka klar med min Campfire Cardigan...




Det är ett sådant himla smart mönster som är lätt att anpassa till ens egna garner, mått och behov. Jag blev jättenöjd med min kofta och ser redan fram emot att ha på mig den på hundpromenaderna i vår.

Eftersom jag blev så nöjd med koftan och tyckte om att virka den så började jag fundera på om man inte skulle kunna göra en tröjversion också, och då använda bomullsgarner?  Sagt och gjort, jag plockade fram restgarner som jag hade kvar efter förra årets julklappsproduktion och satte igång att virka på en tröja i tjockt bomullsgarn. Det går snabbt att virka tröjan/koftan, men man får pröva tröjan många gånger för att kolla att storleken blir bra. Igår fäste jag äntligen klart alla trådar och virkade de sista detaljerna så här är min nya Campfire tröja...





Den blev jätteskön och jag är väldigt nöjd. Jag tror jag har nog med restgarner kvar för att även göra en rosa variant, men då funderar jag på att göra koftan istället. En bomullskofta på sommaren är ju aldrig fel!
Det kändes lite tomt när jag hade blivit klar med tröjan...och jag hade fortfarande lite garn kvar... så jag bestämde mig idag för att virka en enkel grytlapp också.


Jag använde DET HÄR mönstret som inspiration och det bästa med det mönstret är att man knyter ihop massa korta garnsnuttar med hjälp av en MAGISK KNUT och då slipper man garnändar att fästa när man byter färg. Jippie!

När jag blev klar med grytlappen kände jag mig väldigt nöjd...men helt plötsligt tom på inspiration...😳...vilket kändes väldigt konstigt. Trots att jag säkerligen har minst 20 virkprojekt liggande så var det inget som lockade. Så ikväll har jag bara tittat på tv i väntan på att virkinspirationen ska återkomma.

Annie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!