Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 20 mars 2018

Tvättdag...och ett aha-moment!

Idag har jag slitit med tvätten och lite påsk/vårpyntning och städning. Jag höll på hela eftermiddagen till efter klockan 19, och sedan ställde jag mig dessutom och gjorde middag (syrrans tacokyckling med ris). Vid det laget var jag ganska så slut kan jag tala om. HELA dagen längtade jag bara efter att få sätta mig ner med min färgglada virkning, men det lustiga/tråkiga var att när jag ÄNTLIGEN var klar på kvällen, vid kl 20.30, så var jag för trött för att virka...!
Man skulle ju kunna tro att jag somnar som en stock de här tvätt- och städdagarna men så är inte fallet. Jag brukar jämnt få ta en insomningstablett (förutom de vanliga sömntabletterna jag behöver varje natt) för att kunna somna. Jag antar att jag kämpar på så mycket under dagen att kropp och knopp fortfarande går på högvarv på kvällen...

För övrigt har jag idag insett att jag i framtiden inte behöver bry mig om att ordna speciella liggplatser åt mina fyrbenta älsklingar här i våran lilla vrå.




Det räcker tydligen alldeles utmärkt om jag ställer ut ett antal IKEA-påsar med smutstvätt i lägenheten lite här och var så är alla fyrbenta nöjda och glada...😉

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!