Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 12 mars 2018

Tvätt och blommor

Idag har jag haft en date med tvättstugan. Jippie! Eller kanske inte... Hur som helst, jag hade väldigt mycket tvätt eftersom torktumlaren var trasig förra gången, men jag försökte att inte stressa. Dessutom fick jag ont i benen ganska snabbt så jag orkade inte ta itu med städningen. Jag håller dessutom på att ta fram påskdukar och färgglada textilier vilket tar sin lilla tid då jag måste in och gräva i garderoben och in under sängen för att ta fram förvaringslådor. Jag kände ganska snabbt idag att jag inte skulle orka göra allting - tvättning, städning, påskpyntning - så jag kommer att sprida ut sysslorna under hela veckan istället. Förhoppningsvis är mitt hem redo för påsk i slutet på veckan💛😊. Jag börjar nämligen längta efter lite färgglada påskfärger här hemma!

Kaxmörten passade som vanligt på att gräva ner sig bland kuddar och täcken medan jag tvättade😁.


Och Solstrålen gillade inte att jag hade tagit bort hunddynorna och drog därför ut den rena tvätten ur tvättpåsen och gjorde en egen bädd. Egentligen vill jag inte ha ren tvätt på golvet konstigt nog, men det var så gulligt hur han hade gjort sin egna lilla liggplats så det gick ju inte att bli arg...😊. Jag vet aldrig vad min lilla Solstråle ska hitta på för tok!


När jag var ung så gillade jag att ha krukväxter, men nuförtiden har det blivit mindre och mindre krukväxter här hemma... Det blir liksom inte alltid av att springa och vattna och hålla koll på dem; jag sitter hellre och virkar eller leker med hundarna. Dock har jag några brudorkidéer som kämpar på i vardagsrummet och 4 stycken välmående julkaktusar i köksfönstret. Helt klart är kombinationen julkaktusar+mitt köksfönster perfekt för de har alltid trivts där. De brukar blomma runt varje jul, och gjorde det i julas också, men nu har de - helt oväntat - fått massor av blommor igen! Jag gillar verkligen julkaktusar så det är en njutning att se alla fina blommor!


Och eftersom jag har dem stående i köket så får jag många chanser att njuta av deras underbara blomning!


Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!