Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 6 mars 2018

Vårvirkning och hundgos😊

Som ni vet vid det här laget så byter jag virkprojekt oftare än strumpor, och de senaste dagarna har jag helt plötsligt varit sugen på att virka färgglada runda dukar som också kallas för mandalas.
Det resulterade i denna duk...


Mönstret jag har använt är MAGIC WATERLILY MANDALA och jag är just nu inne på påskfärger vilket i mitt fall betyder gult, grönt och lila. Jag tycker allmänt sett att det är svårt med färgval när jag själv ska bestämma och jag var inte helt säker på dessa färgkombinationer när jag virkade på duken. Men när den var klar och låg på ett bord så såg den ändå ganska fin ut😊.

Solstrålen har alltid varit en speciell hund och han har många egenheter som inte hans brorsor har. En av dem är att han inte alls är en kelig hund. Att till exempel försöka hålla honom i famnen för att gosa är dömt att misslyckas och leder alltid till ett utbrytningsförsök😁. Allmänt sett AVSKYR han gosning😉! Men ibland, typ någon minut varannan dag, får han för sig att han ska vara riktigt nära vilket innebär att han vill upp i knäet, pussa mig snabbt i ansiktet och sedan ligga/sitta på mig precis på det sättet som HAN vill...!
Idag innebar det att han ville ligga mitt på mina ben...


...och han gillade INTE när jag försökte flytta på honom en aning för att det skulle bli lite bekvämare för mig och mina ben😊. Vill man kela med Solstrålen blir det bara när han vill och bara på det sättet som han vill!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!