Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 18 mars 2018

Underbar blomsteräng!

För några dagar sedan nämnde jag att jag har grävt fram ett virkprojekt som jag började på förra året. Det var från början en CAL (crochet-along) där varje del av mönstret släpps allt eftersom, men eftersom jag började två år senare så har jag tillgång till hela mönstret på en gång nu. Det här filtprojektet består av 40 blomrutor i mitten med en ordentlig kant runtomkring rutorna.

Jag tappade sugen under tiden jag virkade alla rutorna. Man virkar 8 olika rutmönstret och av varje variant ska man göra 5 stycken. När jag tog fram den igen så hade jag drygt 10 rutor kvar att göra och idag blev jag klar med dem! Av de olika blomrutorna så har jag några favoriter...




Jag fotade rutorna nu på kvällen vilket är anledningen till att färgerna är så gråa, men det går ju i alla fall att se hur blommorna ser ut. De resterande tre rutorna gillar jag mindre.




Nu håller jag på att virka ihop dem och innan jag började den processen så lade jag i eftermiddags ut alla rutorna för att se vilken ordning som skulle se bäst ut. Och här ser ni det färdiga resultatet...




Jag är såå himla nöjd med hur alla rutorna ser ut tillsammans och jag längtar efter att få klart filten! Just nu håller jag på att virka ihop alla rutorna enligt mönstrets instruktioner, och sedan längtar jag efter att börja på kanten. Faktum är att jag nästan får lite påskkänslor av filten, så jag skulle nog gärna se att jag hann klar med den till påsk så att den kan bli ytterligare en färgglad påskdekoration här hemma!

Annie


1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!