Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 5 juli 2018

🌸Fina Vänner🌸

I natt fick jag inte så mycket sömn eftersom Kaxmörten var lite dålig i magen och Solstrålen hade en orolig mage och ville spy under flera timmar. Det var bara en olycklig slump att det hände samma natt och jag var inte orolig, utan bara väldigt trött när jag fick vackla ut med hundarna vid 03.00... 

Således var vi alla väldigt trötta på morgonen...


..men vi gick ner till hundgården en kort stund för att de skulle få träffa sin tjejkompis och för att hennes matte skulle få chans att gratta våran fina Alfahane som fyller 13 år i morgon.


De senaste veckorna har han varit ganska trött i kroppen till och från - även om han är pigg i skallen och fortfarande tycker livet är kul - så jag tror tyvärr att detta blir hans sista födelsedag. Därför har jag bestämt mig för att fira den lite extra stort, så idag hade jag bjudit in två vänner på fika. Dock blev det mera trevligt människoprat mellan oss vuxna än firande av Alfahanen, speciellt eftersom jag inte ville att de skulle äta några godsaker idag pga de oroliga små magarna... Men förhoppningsvis kan de mumsa på lite födelsedagspresenter imorgon😊.

När jag tömde postboxen ikväll så hittade jag ett litet paket från min goda vän Marie som har en underbar JULBLOGG men också en fin VARDAGSBLOGG. Hon gör jättefina egna kort och det här kortet fick jag i paketet...


Men inte nog med det...! Jag fick också jättefina små julblommor..



...och rosor mm som jag kan använda när jag pysslar! Jag blev superglad för den presenten eftersom jag själv inte har haft råd att köpa sådana blommor, så nu ser jag verkligen fram emot att sitta och pyssla med julkort mm framåt jul! Kanske måste jag dock gå en liten minikurs hos syrran för att lära mig hur man bäst använder dekorationsblommor när man scrappar...😊.


Jag känner mig väldigt lycklig lottad som har några få men UNDERBARA vänner som visar att de bryr sig om mig och tänker på mig❤. Det värmer verkligen min cyniska och luttrade själ❤.

Annie

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!