Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 20 juli 2018

Det blev visst....

 ...ganska fullt upp idag med.
På morgonen ringde mamma och väckte mig eftersom Nicklas Bäckström skulle vara med på nyhetsmorgon. Självklart gick jag upp och tittade men i min smak var intervjun alldeles för kort; jag hade kunnat lyssna på honom i timmar😉. Sedan gick vi ut i värmen en stund, innan det var dags för mig att baka en citronkaka och en kladdkaka som jag skulle ta med till syrran senare. Sedan tittade jag på lite tv och virkade en stund, innan systersonen hämtade mig och hundarna (det är för långt och för varmt för Alfahanen att gå till syrran just nu).
Väl hos syrran plockade jag några liter krusbär från deras buske och en liter röda vinbär som hade blivit förstörda annars. Jag ska försöka torka krusbären, men jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska göra med vinbären än...
Sedan bjöd de på tacos till middag som smakade underbart, och efter det blev det en långfilm. Efter lite diskussioner enades vi om att titta på A Day after Tomorrow, som är en disaster-movie och handlar om hur jorden hamnar i en ny istid pga klimatförändringarna. Det kanske inte är en film som jag själv skulle välja men den var riktigt bra, speciellt den andra halvan.

Nu måste jag gå och lägga mig; dagens aktiviteter och värmen har gjort att mina ögon börjar gå i kors av trötthet nu...

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!