Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 15 juli 2018

Bilder från en varm sommarsöndag

Morronmys! Fast egentligen är det Alfahanen som låg på platsen först innan Solstrålen bestämde sig
för att han också ville ligga där. Efter en stund började Solstrålen muttra på Alfahanen
och tyckte att Alfahanen skulle flytta på sig... Han kan vara bra fräck (och egoistisk) min lilla Solstråle så
då får Matte vara med och styra upp😉

Idag har det varit väldigt varmt och trots att vi bara gick en kort promenad
på förmiddagen så tog jag med mig vatten. Och tur var väl det för 
det blev två vilopauser med vätska för den här gamla herren.

Kaxmörten verkar inte ha så stora problem med värmen, 
men tycker ändå det är skönt att sitta och vila i skuggan.

Solstrålen är den som blir minst påverkad av värmen...fast det 
märks att han inte har samma behov av motion när det är 30 grader i skuggan...

Jag har virkat klart en VÄSKA till syrran så jag försökte ta ett bra kort på den.
Tyvärr har jag inte ett stort tjusigt hem med en vacker trädgård som jag kan använda
som bakgrund till mina bilder. Den här gången lade jag en matchande fleecefilt i
balkongstolen och använde det som bakgrund.

Det första kortet jag tog på den färdiga väskan såg ut så här...vilket var ganska tråkigt
och intetsägande. Och ganska typiskt för hur mina bilder ser ut som jag tar här hemma...

Efter att ha draperat fleecefilten över stolen på balkongen, verkade det 
som om Solstrålen tyckte det blev en bra koja att söka skydd i 
i värmen...

För en gångs skull var det så varmt så att till och med Kaxmörten
sökte skuggan på balkongen.

Själv satt jag i solen en stund och läste den här kokboken som jag fick
i födelsedagspresent.

När Alfahanen inte vill ligga UTE på balkongen så lägger
han sig gärna i dörröppningen i stället så att han får lite svalka i alla fall.

Framåt kvällen var det dags för VM-final mellan Frankrike och
Kroatien.

Jag satt och virkade på en väska till mig själv, men ett tag blev det nästan för varmt
för att virka...

Solstrålen tyckte definitivt inte att det var för varmt för att tugga
på tuggis.

Frankrike blev till slut det laget som fick fira VM-guld i ösregn.
Jag höll på Kroatien men de hade inget flyt i matchen och förlorade 
med 2-4. 
Nu ska jag titta på någon engelsk deckare en stund och sedan blir det läggdax för oss. Balkongdörren står fortfarande öppen och temperaturen visar på 26 grader kl. 22 på kvällen...

Annie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!