Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 10 juli 2018

Den senaste tidens virkning

På grund av mensvärken så har jag inte virkat på något avancerat de senaste dagarna. Det går liksom inte att fokusera på ett komplicerat mönster när magen och kroppen värker. Då har det ju varit lägligt för mig att syrran och svågern nyligen har skaffat en begagnad husvagn som behöver lite virkat piff. De har bestämt sig för att hålla sig inom färgskalan blått/grått/vitt, så jag har grävt i mitt garnförråd och fick fram lite lämpliga garner. Nu har jag virkat en restgarnsgrytlapp med bara fastmaskor.


Den är definitivt inte så snygg eller avancerad som de grytlappar jag brukar virka, men det är en bra grytlapp som står emot värme och är bekväm att använda. Och just nu är jag dessutom lite förtjust i den här rustika stilen.

Jag har också virkat på en liten väska till husvagnen som de förhoppningsvis kan använda till förvaring. Det trevliga mönstret jag använder är SOMMARVÄSKAN CAL  som har skapats av Charlotta som har bloggen IN THE YARN GARDEN och publiceras i 4 delar.

Så här såg den ut efter 2 delar...


...och idag har jag hållit på med den 3:e delen (när jag har fått låna den av Kaxmörten😉…)


Jag är glad att jag har haft ett nytt trevligt litet projekt att hålla på med under de här dagarna, men när kroppen och magen känns bättre ser jag fram emot att ta fram lite mer avancerade virkprojekt igen.

Annie

1 kommentar:

  1. Grytlappen blev toppen! Och väskan ser riktigt sassy ut😘

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!