Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 19 mars 2015

ETT ÅR!

För exakt ett år sedan, den 19 mars 2014, skrev jag mitt första inlägg på den här bloggen:D

355 inlägg senare är det den 19 mars 2015 och jag har NÄSTAN lyckats med att skriva ett inlägg varje dag. Det var ju min ursprungstanke att jag skulle blogga varje dag, eftersom jag själv läser en hel del bloggar och bland mina favoriter är de som uppdateras ofta. Dock har det varit en riktig utmaning att varje dag finna något att skriv om, och ibland har jag nog inte lyckats speciellt bra...

Min ursprungstanke var nog att VÅRAN LILLA VRÅ skulle vara en handarbetsblogg, men ganska snabbt insåg jag att om jag skulle kunna skriva ett inlägg varje dag så räckte inte enbart handarbete som ämne. Nog för att jag handarbetar mycket, men ibland går det faktiskt ett antal dagar utan att jag använder någon nål eller tråd. Nej, ganska snabbt blev det en blogg om allt sådant som är viktigt för mig; mina hundar, mitt sportintresse, mitt handarbete, mitt mående, min familj och alla andra saker som dyker upp i mitt liv. Jag antar att det är både positivt och negativt för eventuella läsare...Om du inte är intresserad av sport kan det bli tråkiga inlägg ibland. Eller om du inte gillar broderier så är VÅRAN LILLA VRÅ definitivt INTE bloggen för dig just nu...haha! Men jag hoppas att det också kan vara positivt; att man aldrig riktigt vet vad jag ska skriva om. Jag vet inte själv vad jag ska skriva om många gånger...haha! Och som någon klok människa sa till mig - kan det ha varit syrran?! - det är din blogg så du kan skriva om vad du vill!

Förutom att det ibland är svårt med inspiration till själva inläggen - eftersom jag vill skriva något varje dag - så är RUBRIKEN mitt andra problem med det här bloggandet. Jag är urdålig på att komma på bra rubriker... Ni anar inte hur många kvällar jag sitter och funderar länge på vad jag ska kalla dagens inlägg! Någon enstaka gång kan jag tycka att jag kommer på en ganska fyndig rubrik, men för det mesta känns rubrikerna uttråkiga! Jag får alltså passa på att be om ursäkt för om rubrikerna får er att somna innan ni ens har läst inläggen... Jag kan bara hoppas att mina rubriker blir bättre med tiden.

Men på det hela taget är jag väldigt glad och nöjd med att ha startat den här bloggen! Det allra bästa är när man får trevliga kommentarer, vilket värmer hjärtat otroligt mycket - tack ni som har kommenterat ibland! Men sedan har jag verkligen uppskattat min blogg - och andra bloggar - som ett socialt medium:) För mig som har kämpat med social fobi så är en blogg ett perfekt sätt att få lite sociala kontakter. Jag bestämmer HELT SJÄLV vad jag skriver om och hur anonym jag vill vara vilket passar mig perfekt. Samtidigt kan man ha lite social kontakt med sina läsare. Själv har jag blivit nästan beroende av att läsa mina favoritbloggar, och jag hoppas att det finns några där ute i världen som uppskattar att regelbundet läsa min blogg...:) Även om jag inte lever ett särskilt spännande, innehållsrikt eller fascinerande liv - tvärtom:) Det är bara MIN vardag med mina hundar och mina intressen.
Det känns också bra att ha dokumenterat vissa saker ur mitt liv; framför allt mina korsstygnsprojekt och bilder och berättelser om mitt liv med mina hundar. Hundarna blir ju äldre, och en dag kommer jag verkligen att uppskatta att jag har bilder och episoder ur hundarnas liv dokumenterade här så jag kan minnas och se tillbaka med kärlek på deras liv med mig.

Så återigen, tack för att du läser min blogg, och jag hoppas att du fortsätter att besöka VÅRAN LILLA VRÅ framöver:)))

Annie

9 kommentarer:

  1. I've just become a follower of your blog and so far, I love it! I'm interested in a lot of different things, too.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Terri! I'm very happy to have you along for the ride:) Also left you a comment on your blog:)

      Radera
  2. Grattis själv! Det var när jag läste ditt inlägg som jag insåg att jag missat att uppmärksamma "födelsedagen" igen

    SvaraRadera
  3. Tack! Ja har man som mig inga barn att fira så får man fira andra saker lite extra istället:)

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Tack! Och tack för allt ditt stöd och all din hjälp med den tekniska delen av bloggandet:)

      Radera
  5. Hej min kära Annie! Du skall veta, vilket jag vet att du vet, att jag läser din blogg dagligen. Det är rent av ett "måste" att läsa dina inlägg eftersom du speglar både hur det är och vad du gör. Dessutom formulerar du dig väl så det är alltid lättläst! Jag skriver ju dagligen på Facebook men jag tror inte du kan se det (www.facebook.com/anders.jakobsson.35). Krama om dina fyrbenta familjemedlemmar från farsguben!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid trevligt veta att jag i alla fall alltid har EN läsare...och vilken trevlig läsare dessutom! Älskar dig pappa!

      Radera
    2. Tack min kära - jag älskar dig också! Vi har sett ett trevligt och ganska spännande "Let´s dance"i kväll! Sov gott! pappa

      Radera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!