Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 31 mars 2015

Fina små vårtecken!


Har ni sett vilka fina snödroppar vi såg idag när vi var ute på promenad?!
Förr om åren så har jag inte känt något särskilt inför våren, men i år så klickar det till i själen när jag ser sådana här små vårtecken:) Jag vet inte riktigt varför... Jag vet att jag var otroligt less på all is som täckte marken i över en månad tidigare i år. Att vara ute och gå med hundar på is är ett helvete, och ännu mer så när man har en Solstråle som aldrig har fattat det där med att 'gå fot'! Solstrålen behöver dessutom springa av sig lite då och då och gå ut och kissa flera gånger varje kväll, och allt detta är mycket lättare att åtgärda när det är vår i luften...
Hur som helst, idag sken solen och det njöt vi av!

Annars var det filmdate hos Bästa T och vi njöt av frukt och fika och handarbete medan vi tittade på den fina filmen Letters to Juliet. Det är en underbar film med en speciellt vacker kärlekshistoria som smälte våran hjärtan. Det blev till och med några tårar i min hörna...

Annie

3 kommentarer:

  1. Åh underbart!! Behövde man, för just nu känns våren väldigt avlägsen här nere i Skåne; blåst, kyla & snöblandat regn... Usch!
    Svar: Nämen åh, tusen tack fina du! Så glad jag blir!
    Åh, det låter helt underbart! Har svårt att "vakna" på morgonen, så ett bra tips för att börja dagen på ett bra sätt, ska testa, hihi!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har också jättesvårt att vakna på morgonen så då är en lugn stund i soffan med lite trevliga bloggläsning mm ett trevligt sätt att vakna till liv!

    SvaraRadera
  3. Har inte sett de filmen, bra tips!
    Svar: Åh, tusen tack finaste du! Det värmer så. Ja det får vi verkligen hoppas, hihi. ♥

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!