Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 23 mars 2015

ÅH, HERREGUD...!

Ikväll när jag satt och läste bloggar på min dator och var på väg att skriva mitt eget blogginlägg så svartnade helt plötsligt skärmen...Hm...jag tryckte på några knappar men inget hände. OK, jag startar om den så kanske den funkar igen..
Ingenting hände. Datorn var helt död. SHIT! Min dator är gammal och var ursprungligen mammas så den har ett antal år på nacken...så det skulle väl inte vara konstigt om den gav upp...Men jag har inte pengar att köpa en ny dator! Och det sista min ansträngda ekonomi behöver är en avbetalning på flera tusen kronor! Men jag måste ju ha en dator; för bloggandet, banken och allt annat jag använder den till. För tio år sen så tyckte jag knappt att jag behövde en dator, men nu skulle jag nog inte vilja leva utan en...
Jag ringde syrran - familjens datageni - men hon hade inte några förslag som jag inte redan hade prövat. Det verkade verkligen vara kört...SHIT! Snacka om att ha otur med teknikgrejor den senaste tiden...! Innan jul råkade jag slänga min mobiltelefon i tvättmaskinen...och nu detta!
Jag försökte ändå lägga hela problemet åt sidan och tittade på ett av mina favoritprogram - Masterchef Australien - ett tag.
Men plötsligt fick jag en diffus tanke...I mitt vardagsrum finns det en himla massa sladdar eftersom jag inte har ett trådlöst modem och elen finns på andra sidan rummet. Och om inte batteriet krånglar kanske det är elen som är problemet på något sätt...Hm...Om det inte är själva sladden som går till datorn kanske...Jag börjar dra i datorns elsladd och då visar det sig att den inte är ihopkopplad med dosan, eller adaptern, eller vad det nu är...Kan det ha varit problemet? Har datorns batteri laddat ur under tiden som jag trodde att allt var ok och elen var ipluggad? Så när datorn lade av var det för att batteriet har laddats ur och det inte heller finns någon ström?! Jag sätter i kabeln i dosan och pluggar i sladden i datorn igen, håller andan... och trycker på datorns startknapp...
HALLELUJA!!!
Datorn startar!!!
Tack och lov!!!
VILKEN LÄTTNAD!!!
Och jag inser att jag för tillfället har undvikit en smärre ekonomisk kris..!
I alla fall idag...
Har jag sagt att jag älskar min gamla dator?!

Annie

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att datorn inte var trasig!!

    SvaraRadera
  2. Hej Annie!
    Vilken tur! Snusförnuftig fader säger att det alltid finns en logisk anledning och denna gång kom du på det själv! Bra gjort! Som en liten belöning kan du kanske komma åt nedanstående YouTube-klick! Det är en liten ängel som klivit ner på jorden!
    pappa

    Amira Willighagen - O Mio Babbino Caro - HD - André Rieu (Love in Venice) Maastricht - 2014
    Start at song without the introduction https://www.youtube.com/watch?v=66-A2MyVDbU&t=...
    YOUTUBE.COM
    Sluta gilla · · Dela

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!