Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 20 mars 2015

Bildbomb på mina älsklingar...och ett LITET korsstygn.

OBS! Om du INTE gillar hundar är detta inte ett inlägg för dig...:DD

Idag tog jag några riktigt bra kort på mina älsklingar så självklart måste en del av dem dokumenteras här för framtida stunder...









 
Den sista bilden på hundarna är på Solstrålen när jag har satt på honom hans fina täcke inför promenad. Ser han inte glad ut?? Eller inte...haha! Matte är nöjd att hennes lilla älskling håller värmen i vårsnöfallet, men hennes lilla älskling är inte fullt lika nöjd. Men reflexerna fungerar i alla fall:)

 
Ord kan inte beskriva hur mycket kärlek jag har inombords för dessa tre krabater... och hur mycket lättare livet är att leva när jag delar vardagen med dem.

Just nu broderar jag på ett påskkort till mormor och det börjar se fint ut. Men det är jobbigt att brodera på den här aidaväven som har så små rutor. Jag tog ett kort på när jag håller i det så kanske ni får en känsla för hur 'puttinuttigt' det är. Det är också svårt att köra igenom nålen i de små hålen när de börjar fyllas upp av borderigarn så det tar tid, och jag orkar inte hålla på med det i så långa stunder.


Jag tror inte jag skulle klara av att göra större projekt än det här på en sådan här väv; det skulle driva mig till vansinne. Men det kommer i alla fall bli ett fint kort till mormor och det är huvudsaken.
Jag broderade för övrig en stund på min hundtavla och det var såå härligt. Det kändes som att komma hem! Ser fram emot när jag har mera tid för det projektet igen:)

Annie

2 kommentarer:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!