Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 21 mars 2015

Morgonchock!

När jag klev ur sängen i morse möttes jag av en helt VIT värld utanför fönstret! Allt var vitt - marken, träden, luften! 10 cm snö hade kommit under natten och på morgonen snöade det fortfarande med stora snöflingor... Snacka om att jag blev förvånad! Vi hade ju vårväder i förrgår... Jag brukar inte ha koll på väderprognoserna så jag hade ingen aning om att det skulle snöa...och så mycket också...
Tack och lov kom solen fram och temperaturen steg så snön smälte bort under hela dagen så jag hoppas att det inte blir så mycket mer vinterväder och att vårkänslan kommer tillbaka snabbt.

Annars är det sista Vinterstudiohelgen för säsongen så jag har mest hängt framför tvn och broderat en del. Det är alltid lite sorgligt när skidskytte-, längd- och alpinsäsongen är slut, men tack och lov kommer det fortfarande att finnas mycket ishockey att titta på framöver. Slutspelet i SHL, kvalspelet till SHL och slutspelet i NHL, för att inte glömma hockey-VM för både damer och herrar...!
Härligt!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!