Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 14 mars 2015

Ingen höjdare...

Den här dagen blev inte alls som jag förställde mig igår... Jag såg fram emot en lugn och skön lördag i soffan med mycket vintersport på tvn och många korsstygn sydda.
Tyvärr så fick både Kaxmörten och Solstrålen för sig att de skulle sova i sängen med mig i natt, och eftersom jag har mycket stora problem med sömnen så var det ganska störande för mig. På morgonkvisten var jag tvungen att bokstavligen putta ut dem ur sängen så att jag skulle kunna få lite utrymme att koppla av och somna om. Men trots det så fick jag inte tillräckligt med sömn utan vaknade lite senare ganska trött. Dessutom vaknade jag också med en mage som har känts konstig hela dagen och inga magmediciner har hjälpt:(
Så min lördag har inte varit någon höjdare; ont i magen, trött och seg vilket resulterade i en tupplur på soffan, ingen ork att brodera och knappt någon energi att fokusera på all härlig sport. Det är tur att jag kan spela in alla tävlingar så att jag kan titta när jag orkar - annars hade jag missat nästan allting.
Jag hoppas att jag ska orka ta mig igenom Melodifestivalen ikväll - jag har ingen favorit och jag kommer inte att rösta. Men det är klart, jag skulle inte ha något emot om Måns vinner..:)

Annie

1 kommentar:

  1. Måns låt är bra, även om jag inte är så förtjust i honom annars så hejar jag på honom ikväll!
    Jag är inte arg på hunden, men lite förvånad, vi har ju promenerat tillsammans förut utan problem. Däremot är jag lite rädd...

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!