Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 26 mars 2015

Städning och våfflor

Idag har jag kämpat med tvätt och städning av Våran Lilla Vrå. Jag fick verkligen tvinga mig själv att ta itu med det - både kroppen och knoppen var egentligen för trötta... Men nu är det gjort, förutom att bädda sängen och sortera tre kassar ren tvätt. Och golven är dammsugade och tvättade, men jag ser att det snöregnar ute i kväll så efter kvällens hundpromenad så kommer väl golven vara skitiga igen... Som hundägare - speciellt när man har tre stycken - kämpar man förgäves när det gäller städningen på våren och hösten. Det går inte att föreställa sig hur mycket sand, grus och lera tre hundar kan ta med sig in - trots att jag torkar dem noga efter varje promenad...

Jag avslutade 'arbetsdagen' med att göra våfflor...


...som jag åt med hjortronsylt och grädde. Det blev några våfflor över som hundarna fick dela på - det var uppskattat kan jag lova..:)

Annie

1 kommentar:

  1. Hemma hos mig gjorde Linnea våfflor:) härligt med stora barn! Shiba hårar grymt just nu och jag känner att orken tryter så en magisk städtant skulle vara välkommen hos oss oxå! Kram

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!