Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 4 mars 2015

Åh så var jag kär igen...

Nu när jag broderar så mycket, så är jag väldigt sugen på att köpa mera engelska korsstygnstidningar. Tyvärr har jag inte råd med det just nu så då är det näst bästa alternativet att ta fram mina tidningspärmar med gamla korsstygnstidningar och bläddra igenom dem för femtioelfte gången...:) Alltid hittar jag något fint korsstygnsmönster som jag hade glömt bort att jag hade, och som jag blir mycket sugen på att brodera. Även så den här gången...


Den här tavlan blev jag kär i så fort jag såg den i en tidning för några år sedan, och den känslan förstärktes ytterligare när jag nu fick syn på tavlan igen! Det är egentligen inte en såå svår tavla att brodera, även om den är en aning större än de motiv jag normalt sett brukar göra plus att den har ganska mycket efterstygn. Nej, det största problemet med den här tavlan är att jag behöver broderigarner i 38 olika färger, så det kostar en del att köpa... Men nu när jag har slutat att bekymra mig över att jag har för många olika broderier på gång samtidigt, så är jag väldigt sugen på att snart börja brodera den här fina tavlan också. Jag kan ju alltid börja att köpa de färger som finns i mitten på tavlan eftersom det är där man normalt sett börjar brodera, och sedan får jag väl köpa till broderigarner allteftersom... Ja, det är i alla fall planen...eller drömmen...eller förhoppningen... Jag vill ju verkligen ha det här underbara motivet på min vägg också - så att det någon gång i framtiden kan trängas tillsammans med alla de andra tavlorna jag drömmer om att bli klar med...

Annie

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!