Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 18 mars 2015

Lekstund!

Idag har magen strulat riktigt mycket, men jag lyckades ändå brodera en hel del. Tyvärr är det inget jag kan visa än eftersom det är ett hemligt projekt för tillfället...

Jag sorterade hundarnas saker (leksaker, hundgodis och tuggben) idag, vilket Kaxmörten och Solstrålen tyckte var en riktigt intressant syssla. Helt plötsligt fick Kaxmörten syn på vissa pipleksaker som han inte har hållt på med på jättelänge pga av att matte måste ta bort dem eftersom Kaxmörten blir så upphetsad att det är risk för att han ryker ihop med Solstrålen, och sedan glömmer matte att ta fram de leksakerna igen... Nu behöver ni inte tycka synd om Kaxmörten för han och de andra två har ändå många hundleksaker att leka med:) Jag tror mig till och med ha hört familjen mumla något om att jag lägger alla mina pengar på hundarna och inte mig själv... Jag förstår inte ALLS vad de pratar om - haha!

Hursomhelst, det blev en hel del lekande här när alla leksakerna kom fram. Kaxmörten lade beslag på så många pipleksaker som han kunde!

Vilken ska jag ta? Vilken piper mest?
 
MIN!!!
 
Solstrålen lekte med en av aktiveringsleksakerna som jag gömmer hundgodis i, och jag blev väldigt stolt över honom för han har äntligen listat ut att man faktiskt måste slänga iväg den för den största chansen att godiset ska trilla ut...
 
Här försöker han komma åt godiset.
 
Tekniken är fortfarande inte perfekt, men han är envis och godismotiverad så han kommer nog att att bli bättre på det:)
Solstrålen på väg att slänga iväg leksaken.
Det känns alldeles underbart när jag ser hundarna lära sig nya tricks och knep:) Jag föreställer mig att den känslan påminner om stoltheten en förälder känner när ens barn utvecklas och lär sig olika saker... 
 
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!