Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 24 januari 2020

Tvättdag

När jag kom ner i tvättstugan idag så upptäckte jag att en av de två tvättmaskinerna var trasig; åh nej! Jag är en sådan person som samlar på mig massor av tvätt och sedan tvättar ALLT varannan vecka (istället för att tvätta ofta och lite), så jag blev inte så jätteglad när jag insåg att jag bara kunde använda ena maskinen...

Men jag fick helt enkelt ställa om i skallen, och bokade en ny tvätt-tid på måndag för det som inte blev tvättat idag. Dessutom valde jag ett tvättprogram som var lite kortare (och lägre temperatur) så att jag ändå skulle hinna tvätta så mycket som möjligt.

Ändå rätt skönt när matte bäddar rent och gör det extra mysigt i soffan.
Men nu är jag klar med alla hushållssysslorna för idag. All energi har gått åt till tvätt och städning, så i morgon ser jag fram emot att ta det lugnt, titta på Vinterstudion och fortsätta sticka på mina vantar.

1 kommentar:

  1. Jobbigt när det blir så när man vill tvätta, hoppas att maskinerna funkar för dig på måndagen.
    Önskar dig och sötnosarna en bra dag :) <3

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!