Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 21 januari 2020

Stickorna är igång igen!

Idag har det känns mycket bättre. Jag är fortfarande lite svag och magen är känslig, men ingen värk tack och lov OCH jag har orkat sticka igen!
Jag satt i soffan på eftermiddagen och stickade och tittade på en mysdeckare och mådde bättre än jag har gjort på ett antal dagar.


Jag bestämde mig idag för att börja sticka ännu en hundtröja till Kaxmörten, men den här tröjan ska bli lite kortare i rockan och passa bättre för honom när det är lite 'varmare' väder men fortfarande kyligt. Alltså precis som vädret är just nu. Det viktigaste är ju att han är varm runt mage/bröstkorgen när vi är ute i snålblåsten.
Jag fick ändra en del i tröjmönstret och räkna lite extra maskor mm, men nu är jag igång. Nu är det bara att hålla tummarna att tröjan faktiskt blir som jag har tänkt mig...

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att höra att du mår bättre nu. <3
    Vad fin Kaxmörtens tröja blir :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är såååå skönt att slippa magvärken!
      Jag håller tummarna för att tröjan blir bra så att jag inte måste repa upp det mesta...

      Radera
  2. Imponerad av att du ändrar i mönstret!
    SV: Jag har ingen aning om om det där med body fat stämmer, fattar inte riktigt hur appen skulle kunna veta det. Det är två olika appar, Monitor your weight och Weight loss.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!