Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 27 januari 2020

Inget flyt

Jag känner en del frustration över mitt liv just nu. Jobbiga och oberäkneliga hormoner och dålig ekonomi är en del av det hela. Jag vill saker som inte fungerar och det känns som om jag liksom inte får ihop livet och balansen. Kroppen mår på ett sätt, själen på ett annat och hjärnan vill saker som inte är möjliga just nu så det blir bara kaos inombords...

Inte har situationen förbättrats av att jag har varit tvungen att repa upp flera stickprojekt flera dagar på raken. Jag har försökt sticka vantar med andra garner än vad mönstren anger och då blir det lätt fel på måtten...vilket man inte alltid inser förrän man har kommit en bit på vägen och kan pröva det man stickar...

Igår hittade jag ett nytt mönster, SKOGSVANTEN , som jag blev sugen på att testa med mitt tunna ullgarn. Men det var ett annat garn i mönstret och trots att vanten såg ut att bli jättefin och jag verkligen hade kul när jag stickade den så blev vanten för trång...så jag fick repa upp...😔.


Idag började jag om och stickade med lite tjockare stickor och jag tror att det blev bättre... Men eftersom jag fick repa upp mycket så fick jag också skarva en del garn den hör gången så det blir många fler trådar att fästa...men det blir ett problem för en annan dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!