Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 29 januari 2020

Bäckis


Jag blev superglad när denna video om ishockeyspelaren Nicklas Bäckström, Bäckis, publicerades på sociala medier nyligen.
Han har precis förlängt sitt kontrakt med NHL-laget Washington Capitals och ska spela ytterligare 5 år med dem vilket gjorde mig väldigt glad. Då kan jag lätt fortsätta följa deras matcher på min ishockeykanal. Det hade varit svårare och dyrare för mig att följa honom om han hade flyttat hem till Brynäs.
Nicklas Bäckström verkar inte vara så mycket för uppmärksamhet så att få se en liten filmsnutt från hans hem med hans familj var underbart. Och jag hade ingen aning om att de väntar sitt tredje barn i April! Nu är det bara att hoppas att han och Ovechkin kan vinna ytterligare minst en Stanley Cup tillsammans så vi får en ny chans att fira med Bäckis här i Sverige!

Om ni undrar så har det gått väldigt bra för Capitals under säsongen hittills. De hade lite svårt i början med de nya spelarna som tillkom, men efter ett tag så ordnade det till sig och nu leder de hela NHL i poäng. Det är ju inte första gången de är i den situationen, men nu vet alla att de KAN vinna Stanley Cup-slutspelet också och inte bara grundserien!

Ska bli väldigt spännande att följa Bäckis, Ovechkin och de andra i laget i vår!
Go Caps!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!