Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 31 maj 2021

Mors dag

 Här blev det visst tyst... och jag har inte ens öppnat datorn de senaste dagarna...

Jag har haft fullt upp med broderier och ishockey, och nu när vädret har blivit mer sommarlikt igen så har det blivit lite längre utevistelser också med hundarna. Och med varmare väder så har hundarna kunnat vara på balkongen en del. Framför allt Kaxmörten gillar ju det...


...men även Solstrålen tycker förstås det är mysigt att hänga på balkongen.


Idag på eftermiddagen var vi (jag, syrran, Linnea, mamma) hos syrran för att fira min fina mamma. 


Jag hade bakat en pavlova som syrran garnerade med grädde och en massa goda bär.


Jag hade broderat ett Mors dag-kort till mamma och broderat ett blommigt bokmärke.


Efter vi hade fikat så spelade vi ett nytt spel som syrran fick av Linnea i Mors Dag present. (Spelet kommer från Lagerhaus).


När vi väl hade förstått reglerna så var det väldigt trevligt och ledde till många skratt.


Hundarna passade på att vila i skuggan på altanen.

Jag känner mig väldigt lyckligt lottad att jag har en underbar mamma som jag har möjlighet att träffa och fira idag. Ju äldre man blir, desto mer medveten är man om att alla inte har den har den möjligheten💓.

1 kommentar:

  1. Oh, det där spelet låter kul. Älskar att få dela med mig av fördomar jag har.... Kanske mindre stolt över dom dock.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!