Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 31 maj 2021

Maskroshav

 


Det blev en långpromenad idag, och vi fick njuta av en riktig maskrosprakt💛💛💛. När det är ett helt hav av dem är de ändå ganska fina. Jag var egentligen ganska trött eftersom jag inte kunde sova så länge som jag behövde, så det var väl inte så konstigt att jag somnade på soffan efteråt. Annars är jag allmänt piggare sedan vi började gå långpromenader och somnar inte lika ofta på eftermiddagarna.
En sak jag har problem med dock är hur mycket kläder jag ska ha på mig när vi går långpromenader. Jag sätter hellre på mig lite varmare kläder än nödvändigt för jag avskyr att frysa och är ganska frusen av mig, men när jag promenerar så blir jag ju varm och då är det drygt att ha för mycket kläder på sig. Men jag vill ju inte riskera att frysa heller... Idag velade jag mellan att gå i bara t-shirt, eller att även ha en sweatshirtjacka, och till slut bestämde jag mig för att gå utan jacka eftersom jag flera gånger har blivit onödigt varm pga av för mycket lager kläder. Men det visade sig att jag skulle ha behövt jackan och jag kände mig frusen och stel när vi kom hem, inget kul. Men det är väl en läroprocess det med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!