Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 7 maj 2021

Favoritnudlar

 Idag blev det nudlar med kyckling och grönsaker till middag. Tanken var att jag skulle använda mitt vanliga favoritrecept, men jag hade inte riktigt koll på vad jag hade hemma visade det sig. Jag hade slut på lök så jag fick pudra över lite lökpulver. Jag hade också slut på kryddan Chinese Five Spice. Den är svår att få tag på här i Sverige så jag brukar göra den själv. Men idag saknade jag stjärnanis som ingår i kryddblandningen så inte blev det någon kinesisk krydda heller. Men i slutändan blev det helt ok ändå eftersom jag i alla fall hade alla ingredienser till woksåsen. Man tager vad man haver...heter det inte så? Nu har jag i alla fall middagen för imorgon och söndag klar eftersom jag som vanligt gjorde en stor sats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!