Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 31 juli 2020

Såååå redo!

Imorgon drar den riktiga ishockeyn igång igen i USA/Kanada, och jag är såååå laddad!!! Vad jag har längtat, och längtat...och nu är det äntligen dags! Dygnet runt med ishockey i minst en månad i alla fall tills det tunnas ut med lag i Stanley Cup-slutspelet.


Så i förberedelse inför NHL-starten så har jag farit runt som en iller idag och fixat i ordning här hemma så att jag bara kan ta det lugnt framför tvn den närmaste tiden. 


Jag har diskat, och tvättat kläder och dammsugit och torkat golv och klippt klor. Hundarna låg som vanligt och myste i någon hög av täcken och kuddar.


Jag lyckades till och med laga ordentlig mat; lax i sötsur sås med ris. Så gott! Och jag har extra portioner som räcker över helgen!


Så nu ska jag bara bädda med rena lakan i sängen så är jag redo för ishockeyfest dygnet runt!

Go Caps och Nicklas Bäckström!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!