Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 12 juli 2020

På tu man hand med syster yster, två hundar och en husvagn

Jag och hundarna hade några härliga dagar med syrran i deras husvagn. Här kommmer 'lite' bilder från vår mysiga lilla semester.

Husvagnen var parkerad på ett populärt husvagnsområde som ligger bredvid en fisketjärn fylld med regnbåge.


Det var verkligen vackert.


Självklart kollade vi in sjön lite noggrannare.


Det fanns bänkar så man kunder njuta av utsikten.


 Och det gjorde vi😊.


Inne i husvagnen hade vi planerat liggplatser för hundarna, fast de hade andra planer. Som att till exempel krypa in under sängen.


Syrran och svågern har gjort ett hästjobb med att renovera husvagnen, och nu är den jättemysig!


På dagarna fick hundarna ligga på golvet.


På nätterna fick de ligga på soffan med mig.


Vilket var mycket populärt.


Syrran och jag tog det lugnt på dagarna och handarbetade.


Jag broderade och stickade medan syrran virkade.


En av kvällarna dök det upp en lastbil som skulle fylla på fisk i sjön. 
Självklart var det det mest spännande som hade hänt under dagen.


100 kg fisk planteras ut i sjön. Med hjälp av en soptunna...


Syrran har dekorerat husvagnen på utsidan oxå😊.


På kvällarna var det så vackert vid sjön. 


Tack och lov ser man inte knotten på bilderna😉.


Syrran flätade mitt hår och sedan försökte hon fota hennes mästerverk. 
Kan meddela att funktionen panorama fungerade sådär...😂


Mitt nyflätade huvud i normalstorlek.


Synd att man inte har tillgång till privat hårfrisörska varje dag😉.


Varje morgon gick vi en fin promenad runt sjön.


Hundarna älskade att vara ute i naturen.


Speciellt Solstrålen var i sitt rätta element.


Det var en njutning att vara vid en sjö igen.


På vissa ställen fick man gå på en spång. Så mysigt!


Mina fina pojkar😍.


Det skulle inte vara dumt att kunna en promenad i en sådan här miljö varje morgon!


Tack syrran för härliga dagar💓.

1 kommentar:

  1. Vad mysigt ni verkar ha haft det. Man känner ett lugn att få vara så nära vatten.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!