Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 7 juli 2020

Något stort att se fram och minisemester

Idag fick jag de bästa nyheterna på väldigt länge! NHL ska börja spela slutspelet den första augusti! Det blir inte ett normalt slutspel eftersom det spelas utan publik, men det kommer att vara LIVE ishockey med Washington Capitals och Nicklas Bäckström!!! Jag är SÅÅÅ peppad, även fast jag vet att det kommer att vara lite annorlunda. Men jag har haft en ishockeykanal som har spelat gamla matcher i fyra månader - dock till rabatterat pris - så det ska bli såå härligt med ishockey i nutid med expertstudios etc. Det var nog länge sedan jag har känt mig så peppad inför ett sportevenemang, och då blir jag ändå alltid peppad av sport😁! Men min själ är svältfödd på bra idrott!!!

Annars håller jag på att förbereda mig och hundarna inför några dagar med syrran i deras husvagn. Det är första gången jag hänger med så här så det ska bli intressant. Datorn blir kvar hemma så det blir en liten bloggpaus i några dagar.
Den största frågan att fundera på är förstås vilka handarbeten jag ska ta med mig?! Det blir definitivt koftstickningen, och så blir det ett julbroderi....


...och några broderier till. Jag måste ju ha ett urval när det gäller handarbetsprojekt😉. Men nu ska jag ägna några timmar innan läggdags åt början på mönsterstickningen på koftan; wish me luck!

Hoppas att ni har några fina dagar så hörs vi igen till helgen👋!

1 kommentar:

  1. Gulligt julbroderi, ha det så trevligt i husvagnen ��

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!