Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 19 juli 2020

Det växer så det knakar...

...på min balkong just nu.
Den lilla ruccolaplantan som jag fick av mamma i födelsdagspresent  har växt sig jättestor.


Dessutom verkar den skjuta ut revor som är på väg att ta över bladsalladen...


...som jag har planterat bredvid. Jag försöker äta upp/gallra ur bladsalladen allt eftersom de växer.
Jag funderar på om jag ska plantera mera sallad/ruccola i ännu en blomlåda så att jag har egen sallad  ända till frosten. Nu när jag vill äta ännu nyttigare så känner jag mig motiverad att ha lite nyttiga salladsblad etc på balkongen eftersom det är ganska dyrt att köpa i affären.

Basilikan växer också riktigt bra. Den små basilikaskotten som mamma hade drivit upp är nu en riktigt fin liten planta.


Jag testade också att plantera om två basilikaplantor från mataffären och förvånansvärt nog har de växt jättebra.


Till och med mina två kalanchoe-plantor som jag slängde ut på balkongen när de hade blommat färdigt verkar ha tagit sig och har fått knoppar igen.


Det senaste åren har jag inte känt för att odla något på balkongen, men i år känner jag mig lite mer inspirerad och njuter av att skörda något eget igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!