Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 13 januari 2016

Tuggisar...

Som jag nämnde igår var jag till en hundaffär igår. Förutom ett halsband till Solstrålen och en ny klotång åt Alfahanen så fyndade jag också några tuggben åt mina pälsklingar:) Ett problem man har som hundägare är ju att man aldrig kan fråga hundarna om de tror att de kommer att gilla det man funderar på att köpa. Ibland kan man ju ha hundarna med sig in i affären och se om de luktar intresserat på tuggbenet eller verkar nyfiken på leksaken, men i princip så chansar man ofta när man köper saker åt hundarna. Jag har ett antal leksaker hemma som inte används speciellt ofta, och en del tuggben brukade bli liggande ett tag förut. Det händer inte så ofta längre dock, nu när vi har en riktig tuggbensälskare - Solstrålen - här i Våran Lilla Vrå.
Igår såg jag små tuggisar som såg ut som munkar och som inte var så dyra så jag tänkte att i alla fall Solstrålen borde gilla dem. När jag kom hem och tog fram dem - tre stycken så klart - så visade det sig dock att Kaxmörten var den som verkligen gillade dem! Han har nog tuggat i sig två av dem helt själv, medan Alfahanen inte har varit intresserad överhuvudtaget och Solstrålen har fått tugga i sig små bitar som Kaxmörten har tröttnat på....

Himla smaskigt det här tuggiset som matte gav oss MIG...!

Titta vad gott det är! Det här är grejor det!

Lagom stort för mig att hålla i också; annars så brukar matte köpa så himla
opassande tuggben! Fattar inte riktigt hur hon tänker ibland...

Det här tuggiset var däremot en PERFEKT storlek för en sådan stor hund som mig!

Oh nej, nu kommer dryga brorsan...!

Det här är MITT tuggis!!!  

HÖR DU DÅLIGT, ELLER?!

Han har knäck i öronen, den där dryga brorsan...! Jämt måste jag hålla koll
på honom när jag egentligen bara vill tugga på mitt tuggis...

Oh nej, nu kommer han igen...!


Vad var det jag sa till dig alldeles nyss?!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!