Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 3 januari 2016

Årets första lördag...

Ja så sitter man sent uppe och skriver detta inlägg igen! Men jag har saker jag måste få klart och sport att titta på - jag har fullt sjå att hinna titta på all spännande sport just nu med Tour de Ski och JVM-kvartsfinalerna. Jag vill ju inte missa något överhuvudtaget så jag spelar in det jag inte kan se live och sedan tittar jag ikapp så gott det går...det blir väldigt mycket sport ibland! Men eftersom sporten på tv är en av de få saker som ger mitt liv innehåll, mening och spänning så är det värt det, definitivt:)

Annars har det fallit lite snöflingor här under dagen, men det är aldrig så mycket att det blir riktig snö på marken vilket är mycket irriterande. Men jag är glad att det i alla fall är minusgrader ute, eftersom det inte blir lika smutsigt inne efter hundpromenaderna. Det är jobbigt nog med alla granbarr som sakta sprider sig i lägenheten... På måndag ska jag tvätta och då planerar jag att hiva ut granen också och städa bort en miljon granbarr..! Men det är det värt - granen jag har haft den här julen har varit underbart vacker och har doftat gudomligt hela julen!

Nu ska jag ta ut hundarna och krypa i sängen!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!