Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 11 januari 2016

Tillbaka till vardagen...

Ja, då är man i vardagen igen i det nya året.
Ingen Tour de Ski eller junior-hockey på tvn, den vanliga lekstund med hundarnas boxer-kompis och så gott som alla julsaker tillbaka nere i källarförrådet... Känns lite tråkigt, men jag försöker fokusera på mina framtida handarbetsprojekt och att röja upp här hemma efter en lång jul-och nyårsdvala...
Idag har jag dessutom gjort jättegod (och enkel) apelsinsaft och bakat lite till morgondagens filmdate (också ett tecken på att vardagen är tillbaka) hemma hos Bästa T. Jag väntar också på att det ska bli extrapris på blodapelsinerna för då ska jag göra en supergod blodapelsinsaft!

Ute har det snöat en hel del idag men tyvärr ligger temperaturen runt nollan så jag är lite oroad att snön ska börja smälta...! Skulle vara så himla tråkigt nu när vintern ÄNTLIGEN har kommit.

Nej, nu är det dags för kvällspromenad och läggdags. Benen och huvudet behöver vila efter en lång dag av röjning, städning och kökspyssel...

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!