Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 5 januari 2016

Julklappar, hundar och snö!

Just nu är det lugna dagar här i Våran Lilla Vrå:) Jag tittar på sport, broderar och går hundpromenader och delar ut tuggben:) Därför är det inte så där jättemycket att skriva om här på bloggen så jag fortsätter med lite bilder från vår lugna vardag på hundar...och SNÖ! Äntligen!!!

Jag håller på att plocka bort julen hemma, vilket är ett flerdagarsprojekt.
Jag försöker ersätta juldekorationerna med en vintervit look - i alla fall i vardagsrummet:)
Kudden i mitten är en kombination av min älskade farmors vackra broderier...
 
...och min duktiga systers sykunskaper:) Farmor - som tyvärr inte finns med oss längre -
broderade de här landskapsblommorna för över 30 år sedan, och från att varit inramade
och undanlagda i över ett årtionde så har min syster nu sytt vackra kuddar av dem till oss
som älskade farmor/mormor/mamma/svärmor Mary:)
En av årets mest uppskattade julklappar!
 
Kaxmörten fick en fin adidas-tröja av Bästa T:) Självklart var han tvungen att pröva
den och ha lite modevisning:)

Ja, så kom den då äntligen! Den - av mig - efterlängtade snön! Precis när jag hade
accepterat att vi inte skulle få en vit vinter... Nu är det -12 grader ute så jag hoppas
att det innebär att vi får behålla den här snön ett tag, eller ännu bättre att att det kommer
lite mer...!

När vi är ute i vinterväder så har Kaxmörten ofta ett täcke på sig. Han är
lite 'frussen' av sig och gillar inte att bli blöt:) Idag fick han låna Solstrålens lite stora
täcke eftersom det sitter bättre runt magen och då skyddar det lite mot den kalla snön. 
Det är ju problematiskt ibland med väldigt korta ben! Och han är medveten om
det och försöker att hålla sig i redan gjorda spår i snön...
Och Solstrålen avskyr allt vad täcken heter så han har inga problem med att låta Kaxmörten
ha det...till skillnad från tuggben...
Jag skrattade gott åt Solstrålen när vi kom ut efter att den första snön
hade fallit...han sprang med öppen mun och tungan längsefter marken och
försökte liksom slicka i sig all snö...:) Ser väldigt roligt ut! Både han
och Alfahanen - och matte - tycker det är underbart med snö, och
vi lever upp allihopa och vill inte gå in från våra promenader...!
 
Det här är nog den mest använda julklappen från i julas! En underbart mysig filt som jag
och Kaxmörten slåss om varje dag! Kaxmörten menar att den var till honom, medan jag
är ganska säker på att JAG fick filten av syrran:)) Tack och lov är vi vana att
kompromissa om filtar här så vi brukar dela på den till slut:)) Men Kaxmörten
slutar aldrig att försöka lägga beslag på den för gott...:)

På vinterhalvåret vill Alfahanen också ligga i soffan och då kan det bli trångt...!
Här ligger han i mitt knä och Kaxmörten ligger vid mina ben...men mysigt
är det så jag trängs med dem så länge som jag får! Det brukar till slut vara Alfahanen
som får nog av att trängas med ben och andra hundar...

Annie

2 kommentarer:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!