Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 22 januari 2016

Orolig..

I morse så lekte mina hundar som vanligt med sin boxerkompis, och jag hörde att Solstrålen pep till någon gång men jag kunde inte hitta något problem när jag undersökte honom. Sedan gick vi hem och hundarna fick leka med sina aktiveringsleksaker en stund innan jag och Kaxmörten gick iväg till våran trevliga filmdate med Bästa T och hennes hund.
 
Men när jag kom hem så hade Solstrålen helt plötsligt fått väldigt ont i ryggen. Han gick omkring och skrek till av smärta ibland vilket förstås skär rätt in i hjärtat på mig. Jag satt med honom för att försöka lugna ner honom och hålla honom stilla. Tack och lov hade jag smärtstillande tabletter för hundar sedan tidigare...
 

...och gav honom en dos. Och så fick han en dos C-vitamin - som Alfahanen får dagligen - som ska hjälpa till med läkning. Sedan bäddade jag mjukt på golvet så att han skulle kunna ligga bekvämt utan att behöva hoppa upp i soffan. Tack och lov så verkade smärtan avta och nu har han sovit länge och varit ut för att kissa utan att ha ont. Han är ju så smärtkänslig så har han ont då ser man det direkt på honom.


Nu ska vi gå en kort kvällspromenad och så får jag bädda ordentligt på golvet i sovrummet och hålla tummarna för att det bara var någon tillfällig sträckning i ryggen och att han får en smärtfri natt och att vi inte behöver åka till veterinären på helgen och betala svindyra - trots försäkring - summor.

Annie

4 kommentarer:

  1. Säkert bara en sträckning. Den kommer fram när han ligger och vilar. Låt han ta det lugnt över helgen och så länge han kan röra ben och allt som han ska kan du nog avvakta. Kram på er och ring gärna:)

    SvaraRadera
  2. Hoppas det bara är nåt lindrigt, och tillfälligt!

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen att det är något tillfälligt! Vi håller alla tummar hela tiden!

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för att det bara när något tillfälligt och inget allvarligt.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!