Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 23 maj 2016

Skön måndag!

Idag sken solen hela dagen och det var härligt varmt sommarväder.
Jag och hundarna var ute en hel del, inklusive en låg-intensiv lekstund i hundgården och några sköna promenader.
Jag passade på att njuta av de doftande syrenerna som börjar slå ut!
 

Älskar syrendoften och ser fram emot att plocka in några buketter
och ställa på vardagsrumsbordet.
 
Jag var förbi mataffären och unnade mig ett paket med pinnglass;
 läskande päronsplitt.
Det smakade VÄLDIGT bra!
 
På en av våra promenader stötte vi på min systerson S som hade slutat högstadiet för dagen,
och han hängde med mig hem en stund för att sitta på balkongen
och äta päronsplitt och dricka saft
och prata om bilar och mopeder och annat
som rör sig i en tonårskilles huvud:)
 
Hundarna var ute på balkongen så mycket de kunde under dagen 
och fick också nuta av lite svalkande glass. 
 

Hemma städade jag lite grann eftersom jag har legat efter med den husliga delen av mitt liv
 på sista tiden.
 
Behovet att virka och pyssla har varit större än att städa,
men idag kändes det bra att röja lite och till exempel kunna plocka fram
en fin sommarduk till fönsterbordet i vardagsrummet:)

Allt som allt har det varit
en bra måndag:)
 
Annie

2 kommentarer:

  1. Hit kom också solen igår (och den höll sig kvar idag med!!), och jag ääääälskar också syréndoft! Jag njuter så när jag går längs gångbanorna nu (hehe.. jag hinner ju känna doften extra länge nu eftersom jag går så sakta) eftersom det står syréner på var och varannan tomt! Underbart!

    Mysigt för pojkarna att de också fick glass. Det har mina hundar aldrig fått smaka. Än i alla fall :) Men Pepsi, min förra hund, hon åt alltid sista halvan av mina glassar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom Solstrålen är lite känslig i magen så får han lite mindre glass än de andra. Fast å andra sidan så slickar han i sig glassen medan de andra glufsar i sig...så Solstrålen brukar ha kvar sin glass längst i alla fall:))

      Radera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!