Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 6 maj 2016

Hundliv...



Jag älskar att se hundarna njuta av livet på balkongen - det ger mig mer nöje just nu än vad jag skulle få ut av den själv. Fast jag verkar ganska ensam att känna så; jag har inte sett några inredningsartiklar om hur man gör i ordning sin uteplats för hundarnas uteliv😀!


Kolla bara hur Kaxmörten solbadar - det är livsnjutning det!

Jag har på den senaste tiden insett att jag måste ändra på våra kvällsrutiner. Min en gång så trygga Alfahane har nämligen börjat bli rädd och orolig för en del saker - lampor på lyktstolpar, grillar mm - på våra promenader, och när det är mörkt är det ännu jobbigare för honom, stackaren. Då vill han för det mesta bara springa till närmaste  port och gå in. 

Så nu ska jag pröva att gå kvällspromenaden precis innan det bli mörkt, vilket tack och lov ändå är ganska sent på sommaren. Jag hoppas att det gör det lättare för min gråa älskling; det är inte roligt att se honom gå omkring nervöst med svansen mellan benen...
Tidigare har vi gått ut det sista vi gör innan läggdags, speciellt eftersom Solstrålen behöver mer rastning då han inte alltid har så bra kontroll på sin blåsa... Men nu får jag ta ut honom en extra gång på bara kissning innan sängdax, och så får jag hoppas att det funkar. Vill helst slippa två kvällspromenader om det är möjligt; jag är trött nog som det är på kvällarna...!

Annie

3 kommentarer:

  1. Åh... han kanske börjar få lite sämre syn? Då är det svårare för dem när det skymmer! ❤️

    SvaraRadera
  2. Jag hade ju inte en tanke på det! Tack och lov för bästa T:) Men det är ju första gången som jag har en äldre hund, eller hund överhuvudtaget, så det är en läroprocess för oss båda...

    SvaraRadera
  3. De ser ut att njuta av att vara på balkongen!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!