Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 3 maj 2016

En typisk kvällsstund hos oss...


Jag virkar och tittar på Stanley Cup-ishockeyn med en värmefilt över benen. (Ja, jag vet att det är maj månad men mina fötter blir väldigt lätt kalla.)

Kaxmörten ligger begravd bland filtarna brevid soffan, medan Solstrålen ligger och tuggar tuggben på mina ben. I Solstrålens värld smakar tuggben mycket   bättre om man kan ligga på en människa medan man tuggar😊.

I Stanley Cup är det kämpigt för Washington Capitals. De har förlorat de senaste två matcherna och ligger nu under med 1-2 i matcher... Jag har en dålig känsla och befarar att de återigen kommer att misslyckas med att ta sig vidare från andra omgången...! Även om det bara är 8 lag kvar i slutspelet så skulle det vara ett stort misslyckande att åka ut nu.
Men jag hoppas att jag har fel.

Min gamla dator verkar tyvärr ha tackat för sig så jag kommer nog att få använda min telefon de närmaste dagarna när jag ska blogga...

Annie

1 kommentar:

  1. Vilket myspys! Jag saknar mina hundar så det gör ont i hjärtat (även att Alva och jag har det bra på vår resa) men på söndag kväll får jag träffa dem!!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!