Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 13 maj 2016

En regnig fredag i maj...

...tittar jag på säsongens sista intervjuer med spelarna i Washingon Capitals. HÄR finns t ex min favoritsspelare Nicklas Bäckströms intervju. Det kändes såå sorligt att höra om hur besvikna de var, och det var nästan så att mina tårar började rinna... Speciellt en spelare, den erfarne Mike Richards, kändes väldigt jobbig att titta på. Han blev nämligen för något år sedan arresterad för drog (medicin) smuggling och förlorade sitt tidigare klubbkontrakt och hade inte något lag att spela för. Washington var sedan det enda lag som var intresserade av honom och han fick komma till klubben den här säsongen för att med sin Stanley Cup-erfarenhet försöka hjälpa Washinton. Nu när den här resan var slut så visste han inte alls hur hans liv skulle bli, och om han skulle kunna fortsätta att spela ishockey på en hög nivå...Det märktes verkligen hur sorgsen han var över att det var slut på hans tid med laget, och jag kan inte låta bli att hoppas att Washington erbjuder honom ett nytt kontrakt.

...är jag dock glad att få se Nicklas Bäckströms ryska lagkamrater Alexander Ovetjkin, Kutnezov och Orlov nu spela för Ryssland i ishockey-VM. Att se världens bästa målgörare Alexander Ovetjkin i VM kan aldrig bli fel, och han är ju Bäckströms radarpartner:) Tyvärr hade jag rätt i att Bäckström skulle tacka nej till spel i VM, men vi får i alla fall förstärkning av hans hans lagkamrat Andre Burakowski och ett par andra spelare från NHL. Inte en dag för tidigt!

Och en regnig fredag i maj...

...sitter jag och broderar och tittar på ishockey medan Kaxmörten
sover vilandes mot mina ben.

...njuter Solstrålen av lite fredagsmys i form av tuggben.

...tar Solstrålen sedan en skön tupplur!

...ligger Alfahanen i hundkorgen och njuter av att matte kliar
honom på bröstkorgen...

...för att sedan sova gott i soffan som som vanligt är full av kuddar
och filtar för soffmys en regnig fredag i maj.
 Annie

1 kommentar:

  1. Gullepluttaena!!!!! ❤️

    Det regnade hos oss också igår. På kvällsrundan när Jenniefer var med hamnade vi mitt i en störtskur, och vi hörde åska på håll.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!