Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 15 maj 2016

Mellohelg!

Det blev en VÄLDIGT sen kväll igår.
Jag och hundarna var hos syrran och tittade på Melodifestivalen, och sedan skjutsade hon hem  oss och sedan gick vi en kvälls nattpromenad vid ett-tiden. Jag somnade nog vid två på natten... Så att skriva ett blogginlägg var det inte tal om tyvärr.

Men bortsett från den sena kvällen var det trevligt hos syrran. Hundarna var glada att träffas igen efter tikarnas löp, och vi njöt av den förvånansvärt bra musiken på melodifestivalen. Det var faktiskt ett antal låtar som jag tyckte var riktigt bra, och jag ringde och röstade på Rysslands bidrag. Vi roade oss också med att poängsätta alla låtarna, och i våran interna röstning så var Ukrainas vinnarlåt bland de sämsta låtarna. Ganska typiskt för den internationella Melodifestivalen - man har ingen aning om vem som kommer att vinna i slutändan...!

Det mest underhållande under kvällen var dock att titta på lilla Kaxmörten som var fast besluten att ligga brevid mig där jag satt i min vanliga fåtölj hos syrran. Jag hade en virkning i knäet så där fanns det inte plats för min lilla skrutt. Men det stoppade inte honom. Fåtöljen har två armstöd där en liten Kaxmört precis får plats att ligga.
Och sedan kan man faktiskt lägga sig med huvudet hängande neråt brevid armstödet...


...för då kan man trycka huvudet mot mattes ben:) Och sedan kan man ligga och sova så i en timme eller mer när matte är så självisk som handarbetar istället för att kela med en liten Kaxmört...

 
Matte blev alldeles varm i hjärtat av sådan kärlek och hängivenhet...även om hon inte ville sluta att virka:)

Annie

1 kommentar:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!